هفتمین جشنواره رسانه ای «ابوذر» در گیلان برگزار می شود
کد خبر: 3994699
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۸

هفتمین جشنواره رسانه ای «ابوذر» در گیلان برگزار می شود

رئیس بسیج رسانه گیلان، از برگزاری هفتمین دوره جشنواره رسانه ای «ابوذر» در 11 قالب در گیلان خبر داد و گفت: 25 آذر آخرین مهلت ارسال آثار است.

به گزارش ایکنا از گیلان، مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه استان گیلان امروز، 11 شهریور در جمع خبرنگاران، از برگزاری جشنواره رسانه ای «ابوذر» خبر داد و اظهار کرد: هفتمین دوره جشنواره ابوذر در استان گیلان برگزار می شود.

وی جشنواره مذکور را بزرگترین اتفاق رسانه‌ای استان گیلان دانست و افزود: «خبر»، «مصاحبه»، «گزارش»، «تیتر»، «یادداشت»، «کاریکاتور»، «مستند کوتاه»، «کلیپ»، «موشن گرافیک»، «اینفوگرافیک» و «عکس» 11 قالب جشنواره ابوذر است.

رئیس بسیج رسانه گیلان، محورهای هفتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در استان را شامل امیدآفرینی(مطالبه‌گری، الگوسازی)، مردمی کردن دفاع و امنیت(امنیت پایدار) و روحیه جهادی و انقلابی(الگوهای اقدام انقلابی و روحیه جهای در بسیج) دانست و تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی، مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه، دشمن شناسی، توان داخلی، خوداتکایی و مانع‌زدایی‌ها، سبک زندگی، مدیریت بر فضای مجازی، دفاع مقدس، ایثار و شهادت از دیگر محورهای جشنواره هستند.

پارسا، با بیان اینکه طلاق، اعتیاد، قاچاق، گران فروشی، محرومیت و ناکارآمدی مدیران و مسئولان از زیرمجموعه‌های محور آسیب‌های اجتماعی است، گفت: متاسفانه وجود آسیب‌های اجتماعی در گیلان زیبنده استان و کشور نیست و لذا اصحاب رسانه باید با قلم خود محتوای مناسب را تولید کنند.

وی مسائل صنفی خبرنگاران و اصحاب رسانه را یکی از محورهای مهم جشنواره ابوذر امسال دانست و تصریح کرد: همه خبرنگاران در این حوزه آثار فاخر و ارزشمند دارند، اما باید تلاش کنیم موضوعات جدید ارائه شود.

رئیس بسیج رسانه گیلان، ازدواج، فرزندآوری، عفاف و حجاب، مواسات و انفاق، الگوی مصرف، نماز و امر به معروف و نهی از منکر را نیز از زیرمجموعه های محور سبک زندگی برشمرد و ادامه داد: خبرنگاران باید مواسات را محور کار رسانه ای خود قرار دهند، زیرا در شرایط کرونایی خیلی با این موضوع مواجه بودیم و ظرفیت بالایی دارد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مدیریت و تولید محتوا در فضای مجازی، یادآور شد: امسال محور بومی در جشنواره داریم که به نقش رسانه در احیای صنایع و کارخانجات تعطیل گیلان می پردازد؛ خوشبختانه با احیای واحدهای تولیدی و صنعتی کمک خوبی به افزایش اشتغال در استان شد.

پارسا، روایتگری را نیاز مخاطب امروز دانست و از خبرنگاران خواست روایت های خود را درباره شهدای رسانه به جشنواره ارائه دهند و اضافه کرد: در هفتمین دوره جشنواره ابوذر جایزه ویژه شهدای رسانه را اضافه کردیم و امیذواریم مخاطبان ارتباط خوبی با این روایت ها برقرار کنند.

رئیس بسیج رسانه گیلان، 25 آذر 1400 را آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانه ای ابوذر گیلان دانست و گفت: آثاری قابلیت شرکت در جشنواره را خواهند داشت که از ابتدای دی 1399 لغایت 25 آذر 1400 در رسانه منتشر شده باشند و لذا هر خبرنگاری می‌تواند پنج اثر خود را به سایت «www.abozargilan.ir» ارسال کند.

انتهای پیام
captcha